|
06.02.14. 21:23 | bebaszov a(z) teheneket akarja szájbarúgni mert letört a tőgyük | Többi | |
|
2002.10.10. Orosz
|
Szárazföldi
egységek
- UAZ
Az UAZ 469b a kommunista megfelelõje
a fattya amerikai Jeep-nek. A négy kerekével
750 kilométeres utat képes megtenni
újranaftázás nélkül.
Pótlólagosan könnyü támadófegyverzetet
lehet rá aggatni, ezáltal gyors
támadójármûvé
is válhat. Azonkívül Lajosbácsi
tavaly pünkösdkor egy ilyen verdával
szlalomozott a búzásban és
nem esett szét alatta a kaszni.
- Ural
Az Ural 375 kb. 600 kilométert képes
megtenni addig, amíg ki nem szárad
üzemanyagilag. A lökést egy ZIL-375-ös,
nyolchengeres motor adja neki, hogy képes
legyen hozni a papírformát és
elbírni a púpjában öt
tonna rakományt vagy 11 ZSÍRos bakát
tokkal-vonóval, oldalszalonnával.
- ZSU-23 Shilka
Ez egy bunkó, azonkívül
ronda is és dagadt, ezért ZSÍRilag
esztétikus. Önmûködõ
légvédelmi rendszerrel rendelkezik,
amely egy terjedelmes, páncélozott
tornyocskában csúcsosodik ki négy,
folyadékhûtött 23mm-es automata
gépágyú képviseletében.
A váz alkatrészei sok más
szovjet páncélosjármûbõl
lettek összelopkodva. A sofõr a kaszni
bal elsõ részében kotlik,
a legénység többi tagja (parancsnok,
lövész, radarkezelõ) a toronyban
várja, hogy arcbaZSÍRozza õszomorúságukat
a kapitalista propaganda. A tûzvezérlõ
radar valahol a torony valagában riszál
és dolgozza fel a Lajosbácsi által
betáplált disznótoros-receptek
optimális keverési arányait..
A négy gépágyú mindegyike
800-1000 lövést képes leadni
percenként, bár normális
esetben szakaszosan tüzelnek (2-3 lövés
csövenként), hogy csökkenjen
a munícióráfordítás
és ne amortizálódjanak le
idõ elõtt a csövek. Mindegyik
légvédelmi dagadék 2000 lövedéket
képes bálnatestében hordozni.
Utánpótláshajlamú
IFÁ-k azonban tisztes távolból
(1.5-2.5 km) a nyomába szegõdhetnek
õrondaságának, hogy megfelelõ
mennyiségû kiegészítõ
táplálékkal (3000 lövedék)
lássák el az orosz hadsereg feneketlen
bendõjû, bélpoklos üdvöskéjét.
A prédabefogást, távolságbecslést
automatikusan elvégzi a fedélzeti
pc, de a hagyományos optikai rálátás
is biztosítva van. Normál esetben
egy lövéssorozatot három FRAG-HE-T
és egy API-T köpet ad, de rendelkezésre
áll egy HEI-T adalék is a teljesség
kedvéért.
A Shilka zsírmalac kedvenc járgánya.
Egy cabrio változattal szokott minden szombaton
napnyugta után harmincnégy perccel
befarolni a helyi mulató elé, hogy
a fedetlen lövegtoronyból kimosolyogva
megmutassa a jaszkarit a falubéli kozmómenyecskéknek.
De ez csak menõzés, zsírmalac
voltaképpen monogám típus
és az igazira vár egy csúnya,
büdös, gusztustalan, hányingert
keltõ anyacoca megtestesülésében,
akivel majd képes családiasan eldagonyázgatni
a kis ZSÍRos, nemkevésbé
gusztustalan utódok társaságában.
- BMP
Lajosbácsi protokolljárgánya.
Elsõ példányai a korai 1960-as
években pöccentek le a gyártósorokról.
A BMP egyesítette magában a páncélozott
személyszállító jármû
és a gyalogsági harcijármû
tulajdonságait: nagy mozgékonysággal
rendelkezett, tankelhárító
fegyvereket növesztett magára és
páncélvédelmet nyújtott
a hordterébe önként beszorult
vadparasztok részére. Azonfelül
jelentõsen kisebb volt nyugati versenytársainál
(Lajosbácsi például egy teljes
BMP-szakasszal a malaclopója alatt osont
ki a gyárból) és számottevõen
nagyobb tûzpóverrel rendelkezett.
Újítás volt még a
szakmában az, hogy a BMP-bõl kis
lõréseken keresztül a hordozott
vadparasztság kézicsúzlikkal
kénye-kedve szerint lövöldözhette
az ízlésükkel összeegyeztethetetlen
valóságot képviselõ
teremtményeket. Eképpen a BMP lett
az elsõ páncélozott gyalogsági
harcijármû. A BMP-1-es három-nyolc
bakát tudott egyszerre benyelni. A BMP
váltotta fel és pótolta a
BTR-50P és BTR-60PB verdákat az
elsõvonalas gépesített fegyveres
egységek közül.
A hatékony tankelhárító
tûzerõ, a jó mozgékonyság
és a kielégítõ védelem
kombinációja félelmetes egyesítõjévé
tette a BMP-t a szovjet gépesített
fegyveres egységeknek.Fegyverzete egy 73mm-es,
2A20-as típusú ágyúcsõ
40 lövedékkel és automata töltõrendszerrel,
melyet a verda maximum 7000 láb távolságra
volt képes elhordozni a hátán.A
BMP-1-es fõ fegyverzete szokatlan volt,
hasonló, mint a gyalogság által
használt RPG-7-es rakétahajtású
páncéltörõ kézigránát.
Az AT-3 Stagger irányított tankelhárító
rakéta indítósínje
az ágyúcsõ fölött
helyezkedett el a nagyobb hatótávolság
elérése érdekében
(3000 méter).
Lajosbácsi optikailag feltuningolt BMP-je
már több sikeres bevetésen
is részt vett: túszejtés
az erdõszéli húsfeldolgozóból,
matáv-alkalmazott begyûjtése
tanyasi darálás céljából
stb. Az akciókról készült
beszámolók megtekinthetõk
a Hentes Történésekben.
- T-72
Ezzel lehet nagyon beégni, ha a sarkon
befordul egy Abrams. Gyártása 1971-ben
kezdõdött. Megtartotta a T-54/55/62
széria alacsony sziluettjét hagyományos
elrendezéssel, integrált üzemanyagcellákkal
és berakott tartályokkal, melyek
áramvonalas megjelenést adtak az
egész francos mindenségnek. Az elõzõ
mondatból az is kiderült, hogy zsírmalacot
nem szabad angol szöveg közelébe
engedni, mert elkezdi szó szerint lefordítgatni
a dolgokat, a ZSÍR-klán meg égett
már eleget enélkül is.
Miközben a T-64-eseket csak a szovjetek állították
rendszerbe, a T-72-eseket már a Varsói
Szerzõdésen kívüli országoknak
is exportálták, Lajosbácsi
portréját ábrázoló
poszterrel és hatalmas, sárga [ZSÍR]
felirattal az oldalukon. Magát a teknõt
egy V-12-es dízelmotor tolja-vonja 780
pacierõvel. Ez a motor rendkívül
füstmentes és sima futást biztosít,
kivégzi azokat a rezgéseket, remegéseket,
melyeket a T-62-es legénysége elég
fárasztónak talált (viszont
veseköve egyiknek sem nõtt). A T-72B1-es
típus már multi-üzemanyagos
verdaként debütált: V-12-es
dugattyús , léghûtéses
motorja 840 lóerõt erõlködött
ki magából és nem volt válogatós:
lehajtotta a benzint, csakúgy mint a dízelolajat
vagy a kerozint. Két 200 literes kisegítõ
tartályt illesztettek a kaszni hátsó
részére, melynek eredeti rendeltetése
az üzemanyag-utánpótlás
biztosítása lett volna, ám
Lajosbácsi alternatív gondolkodásmódja
következtében a birtokunkban lévõ
T-72-esek minden szerdán és vasárnap
kint állnak a Nagybani piacon és
a nép moráljának emelése
érdekében a bal tartályból
almabort árulunk, a jobb tartályból
pedig jóféle házipálesz
csurran-cseppen a meditálgatni kívánó
egyszeri ember félliteres flaskájába.
A tank egy "légzõcsõvel"
van felszerelve a mélyebb, kétéltû
mûködés érdekében
és körülbelül 20 perces
kétéltû használatot
tesz lehetõvé.
A T-72-es fejlett páncélja elviseli
a 105mm-es ágyú közvetlen találatát
is. A késõbbi, T-72M és T-72M1
típusok már fel voltak szerelve
lézeres célkeresõvel, melyek
magas találati valószínûséget
biztosítottak 2000 méterig. A torony
hagyományos, maximális, 280mm vastagságú
páncélzattal volt bevonva (mások
szerint volt az 400mm is), az orr-részen
kb. 80mm vastag, a glacison 200mm-es lemezelt
páncél csücsült. Mi csak
azt nem tudjuk, hogy minek: csak lassítja
a verdát a sok cókmók és
csökkenti a menekülés gyorsaságát,
ha az az M1-es tényleg befordul a sarkon.
- T-80
1984-ben született világra. Megtartotta
a T-64-es széria alapvetõ tulajdonságait
(beleértve a 125mm-es huzagolatlan, automata
töltésû ágyút).
A fontosabb újítások tartalmazták
egy gázturbina-motort, mely tolóerõ-és
sebességnövekedést vont maga
után, illetve egy lézeres távolságérzékelõt,
amely hatékonyabb tüzelést
tett lehetõvé.
A T-80-as megjelenése nagyon hasonlít
a T-72-eséhez. Sok közös tulajdonságot
hordoz a T-64-es és T-72-es szériákkal
a fegyverzetet tekintve is. Külsõleg
legkönnyebben az oldalszegélyérõl
és a toronyra szerelt 12 gránátvetõrõl
lehet megkülönböztetni a T-72-estõl
(7 gránátvetõ a bal oldalon,
5 a jobb oldalon). A T-80-as volt az elsõ
szovjet tank, melynek a meghajtását
gázturbinák biztosították
egy GTD-1000-es hajtómû segítségével,
mely még 1100 lóerõ kiizzadása
után sem kapott sérvet.
Hogy megnöveljék a tank hatótávját,
pótüzemanyag-tartályok kerültek
a kaszni hátsó részére,
melyek szükség esetén gyorsan
ledobhatók voltak. Azonkívül
egy nagy, cirkuláris tartály volt
felszerelve a torony hátsó részére
két "légzõcsõvel"
a hatékonyabb kétéltû
mûködés érdekében.
Fegyverzetét tekintve a T-80-ason használtak
elõször szériában a
kommunista egysejtûségek lézeres
távolságmérõt és
ballisztikus számítógéprendszert.
Az éjjellátó berendezés
800-1300 méteres távolságig
biztosított rálátást
az élet sötétebbik oldalára,
ezenkívül különbözõ
hõérzékelõ alkalmatosságok
is rendelkezésére álltak
a bátor, permetezõszemüveges-bõrhálósapkás
legénység számára.
zsírmalac egyszer látta a Rambo
3-at. Abban a Rambo gyalog futva leelõzött
egy ilyen batár talpasteknõst.
zsírmalac azóta szeretne egy olyan
piros mosogatórongyot, amilyen a Rambo
homloka köré volt tekerve.
- SCUD
A SCUD-rakétákat szállító
tehergépjármû egészen
lassú, ám egészen tartós.
Ezt a mondatot is zsírmalac fordította
angolról.
Légi egységek
- Mi-17
Többcélú böhömállat
gépmadár. Erõsen páncélozott
és csuklásig van pakolva rakétákkal.
Leggyakrabban gyalogság elleni támadásra
használják vagy légitámogatást
biztosít a gyalogok számára.
Egyéb feladatai: támadás,
közvetlen légitámogatás,
elektronikai hadviselés, evakuálás,
keresés és mentés, aknatelepítés
(majd ha találkozunk egy ilyen repülõ
kütyüvel, megkérdezzük tõle,
hogy az utóbbit hogyan csinálja).
A Mi-17-et a Mi-8-asból fejlesztették
ki. A Mi-17-es elnevezést az exportált
gépállatokra használják,
az orosz hadseregben Mi-8MT néven rendszeresítették.
Az elõdjeihez képest a helikopter
kényelmi jellemzõi megnõttek,
köszönhetõen többek között
a rezgéstompítónak. A marha
képes egy turbinával is repülni:
ha az egyik motor meghibásodik, a másik
automatikusan növeli a teljesítményét
és így levegõben tudja tartani
a gépet.
- Mi-24
Lajosbácsi ezzel jár permetezni.
Eredetileg támadó- és szállítóhelikopterként
alkalmazták. Feladatai közé
tartoznak: közvetlen légitámogatás,
tankelhárítás, biztosítás
és légiharc. A helikoptert alaposan
használták az afganisztáni
háborúban, melynek egyik "jelképévé"
vált. Hordterében nyolc bakát
képes szállítani, akik ha
egy [ZSIR] jellel ellátott kopterbe szállnak
be, ízlésesen megterített
kempingasztalokon paprikát, paradicsomot
és gyulai csípõst találnak
maguk elõtt hirtelen. Az útközben
kellemesen elköltött estebéd
után pedig örömmel kifejezhetik
a klánhoz való csatlakozási
szándékukat a tányérok
alá készített, stílusosan
ZSÍRfoltos nyilatkozatokon.
Az öt lapátból álló
fõrotor a törzs közepének
tetején helyezkedik el, amely alatt rövid,
zömök, fegyverzettel nemgyengén
ellátott szárnyak türemkednek.
Az orr-részben egy nokedliszaggató
gépágyú van elhelyezve.
- Su-25
1979-ben pattant elõször levegõbe
és annyira jó volt, hogy elõször
azt hitték, le se tud szállni többet.
Együléses, földi célpontok
támadására tervezett madárka.
Nagyon korrektül körbeZSÍRozták
páncélzattal.
Egy ikercsövû, 30mm-es gépágyút
hord magánál, 250 lõszerrel.
A szárnyak alatt nyolc felfüggesztés
van, melyek körülbelül 4000 kilogrammnyi
levegõ-föld fegyverzetet képesek
elviselni magukon, továbbá két
kisebb felfüggesztésen levegõ-levegõ
rakéták is tanyát verhetnek.
zsoltika csípi a SU-25-öst.
- V-80*
A Kamov KA-50 Hokum prototípusa. Lajosbácsi
még nem próbálta, de minden
valószínûség szerint
a kombájnokat fogja lecserélni vele,
mert azzal a két rotorral egyszerûbb
az aratás.
Tengeri egységek
- Orosz Hajó
Kicsi, standard szállítóhajó.
zsírmalac egy ilyennel poénkodott
augusztusban a Balatonon: kihuzatta és
a vízibiciklis nyárspolgárok
között variált egyet a járgánnyal,
miközben komótosan naptejjel kenegette
a hónalját. Aztán beleesett
a tóba. Azóta a katasztrófavédelem
és a Köjál készültségben
áll, mert újabb angolnapusztulás
várható.
* Resistance Addon kell hozzá.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
© TANYALAP v2.0 2006 by DOGMAN & ZSIR klán © 2002
|
|
|
|
|